2008. május 9., péntek

VKF XVI. - Mostmár tényleg

Tatatatataaaaaaaaam! Et voila!

…és természetesen van sztorim is hozzá, anélkül szinte sose megy. Most ráadásul jó hosszúra nyúlt. De nem gond, Fűszeres Eszter volt akkora dáma és megsúgta, hogyan kell youtube-ot linkelni a blogra, úgyhogy ki is használom az alkalmat egy újabb - idevágó – videó beillesztésére, pont középen, pisiszünet gyanánt.

Biztos nem vagyok egyedül a rossz szokással, miszerint X-be beleszeretés és X megszerzése, valamint maga a tudat, hogy X már birtokomban van, nagyobb örömet szerez, mint maga a használat. Persze ha dísztárgyakat vennék, akkor nem is lenne ezzel semmi gond, de mivel nem így teszek, otthonomban meglehetősen sok megkérdőjelezhetően hasznos X lelhető fel. Persze - létjogosultságukat igazolandó - próbálok én dísztárgyként tekinteni rájuk, de – és innentől már tárgyakra, és azon belül is konyhai eszközökre szűkítem a kört - mondjuk a szendvicssütő vagy egy műanyag permetező viszonylag kevés művészeti értéket képvisel (legalábbis az enyéim). Ezért csak úgy csöndben vannak nekem. Polcon, fiókban, szegre akasztva, szekrény tetején, szekrény mögé esve, láb alatt, falnak döntve vagy sarokba állítva.

Mint a piknik kosaram. Egyébként – bár ez sem javít sokat a helyzeten - 8 közös évünk alatt messze most van a legjobb dolga, konyha és nappali között félúton, díszként falnak állítva. Első 6 évét nagyon méltatlanul, a gardrób legfelső, csak létráról elérhető polcán (persze másnak sámli az) töltötte, aztán amikor anyukámnak szüksége lett a helyre, kikerült a szobám sarkába: itt legalább természetes fényt is kapott.

Nincs indokom a használat mellőzésére, igazán csinos darab, fonott, belül béléssel és 4 fő részére teljes ét-és pohárkészlettel. Gondolom fényes jövőt tervezgetett magának, mint Becky Sharp a Hiúság vásárában. Joggal, hiszen ki az a baromarcú, aki egy rakás pénzt kiad egy ilyen gyönyörű luxuscikkre, aztán meg nem használja. Még rosszabb: teljesen mellőzi.

A sorsa akkor kezdett jobbra fordulni, amikor saját otthonomat alakítgattam, és a sarokba tolva jól nézett ki. Pont olyan, mintha a múlt hétvégi piknikből hazatérve lezserül ottfelejtettem volna, de tulképpen nincs is értelme eltenni, mert mindennapi használatban van. Nincs olyan gúnyos kacaj, amit fonetikusan idevarázsolva minősíthetném a szituációt. Ugyanez télen még megmagyarázhatatlanabb, de ez mostmár így lesz, részét képezi a bútorzatnak.

Minden tavasszal álmodozom róla, hogy majd mindenféle finomsággal telitömöm az én kosaram, és a barátokkal rendezek egy hatalmas kockás-pokrócon heverős, tollasozós/focizós , (közösen) olvasgatós, csipegetős-falatozós, fröccsözős/sörözős (pezsgőzős?) össznépi pikniket a Városligetben. Aztán rájövök, hogy nagyon macerás lenne kicuccolni a város másik felébe. Lusta énem azonnal jelzi, hogy nekem a Vérmező lenne a legkényelmesebb, de az meg tele van kutyasz%+!?%$l. Akkor irány az Anna rét a Hüviben. Az meg a többieknek van megamessze. Ekkor elkezdődik a nyűglődésem, mikor esik, hol kánikula lehetetlenít el, emekkor az egész nyár unblock elmarad, amakkor én nem vagyok itthon, na szóval sehogysem sikerült eddig összehozni ezt a budapesti majálist.

Ezért külön jó, hogy szem előtt van. Mert azon kívül, hogy esztétikailag kellemes hatást nyújt, pont eléggé frusztrál is a kosár látványa. Iszonyatos szégyen hogy ezt a gyönyörűséget még sosem használtam. Illetve egyszer mégis, de akkor a nappali szőnyegéről nem jutottunk tovább (lusták voltunk, viszont nagyon éhesek). Persze így is romantikus volt, egy reggelizős tálcának bizonyára előrelépést is jelentett volna, de egy elit piknik kosár számára ez inkább eltitkolandó mélypont.

Igazi soldier az én piknikkosaram, rég kiérdemelte a méltóbb sorsot. Szóval akkor én most ünnepélyesen felavatnám, de úgy tisztességesen.

Interlude: a lazításnak szánt szünetben egy idevágó dal (felnőtt kontent helyett nem az eredeti videó, hanem koncertfelvétel). George Michael rulez. És Let’s go outside!




Szóóóval, azt javaslom, a XVI. VKF alkalmából menjünk ki a szabadba!
(Ebben az esetben azonban, ellentétben a dal nem túl diszkrét sugalmával, természetesen a gasztronómia minden körülmények között prioritást élvez.)

Téma: Multikulti piknik

Pont itt az ideje, hogy megtöltsük kosarainkat, hűtőládát, hátizsákokat vagy a narancssárga Centrumos zacsit, kapjunk a hónunk alá egy kényelmes plédet, táskarádiót, egy jó könyvet, dobjunk a virágos strandtáskába naptejet, napszemcsit, kalapot, legyezőt, légycsapót, de ne feledkezzünk meg a kötelező pöttyös lasztiról és a szett tollasról sem.
Gasztrobloggerinák és gasztrobloggerek gyepre fel!

Persze nem tudom meghazudtolni önmagam, és kreatív, internacionális, multikulturális megoldások különösen érdekelnének. Például ki játszott már el a gondolattal, hogy mit terítene a plédre egy bombayi parkban az indiai családanya, mivel rukkolna elő egy francia gourmand fiú, aki a Loire partján készül szerelmet vallani gourmet kedvesének, vagy hogy nézhet ki egy Erasmusos multikulti összeröffenés a Central Parkban? Casablanca, Tokió, vagy Szicília, mindegy, csak éljétek bele magatokat, szárnyaljon szabadon a fantáziátok!

indonéz családi piknik


Aki belföldön kalandozna: mi kerül a hátizsákba ha a társaság/család elindul kisvasutazni vagy felmegy túrázni a hegyekbe? Netán a szabadban főzés hívei vagytok? Van olyan, aki túrázáshoz nem szendvicseket, hanem a hozzávalókat viszi magával, nyársnak mogyoróvesszőt nyes, és egy szimpatikus tisztáson áll neki szabadtűzön rögtönözni?

Mivel szintén nagyon aktuális, az is érdekelne, hogy nyaraláshoz készülődve - alternatívaként a Mol kút szegényes vagy az Autogrill méregdrága kínálatára - ki milyen harapnivalókat készítene az útra, aminek méltó elfogyasztásához érdemes letérni a főútról, és megszakítani a gyakran monoton, fárasztó aszfalttépést.

(Ja, aszfaltszaggatásról jut eszembe: esetleg van a Winkleren kívül olyan idióta elme, aki mondjuk egy Budapest-Esztergom útvonalon, a motorháztető alatt, fóliában süti meg az aznapi ebédet? :D)

Minden érdekel, ami icipicit is eltér a megszokottól, ami elrugaszkodik a hagyományostól. Minden érdekel, amivel egy szabadban eltöltött különleges napra készülnétek, vagy amiért érdemes lehúzódni az autópályáról, és megállni egy pihenőben a hosszú út alatt. Minden, ami emlékezetessé tesz egy nem otthon eltöltött napot.

És amit - vega blogíróként – nagyon fontosnak tartok kiemelni, hogy természetesen minden állati eredetű alapanyag versenyképes. Elvégre az én személyes döntésemet nem lenne elegáns ráerőltetni az egész hazai gasztroblog-társadalomra. (És amúgy is: a családomnak, szeretteimnek én is szívesen készítek olyat, ami igazán a kedvükre való.)



Kíváncsian, izgalommal tele várok tehát minden megoldást, ami:
  • kulináris élményt okoz egy fa hűs árnyékában
  • bonyolultabb, kreatívabb egy sonkás-trappistás bagettnél vagy egy klasszik kókuszos golyónál
  • elkészítéséhez legalább egy alkotóelem miatt azért lehetőleg a sütőt vagy a tűzhelyet is be kelljen kapcsolni (tűzcsiholás is ok)
  • kibírja a szállítást
  • ami hűtőtáskában minimum 4-5 órát eláll
  • opcionálisan - az alufóliás/szalvétás csomagolásnál kreatívabb megoldás, tálalás. (doboz, szőlőlevél, újságpapír, mittomén)

Ami most nem ér:

  • minden, ami nem, vagy csak nagyon körülményesen hordozható
  • minden, ami 4-5 óra után már nem bírja a gyűrődést, azaz: nem esztétikus, összeesik, elázik, megolvad, szétmállik, összecsoffad, megtévesztően funky szagcsíkot húz
  • nem érnek a hagyományos slágerek, mint pölö szalonnás-debrecenis nyárs, párizsis szendvics, sajtos stangli, satöbbi: nem kérdés, isteni finomak tudnak lenni, de jelen esetben a cél inkább legyen az, hogy izgalmas kreációkkal inspiráljuk egymást

Jolly joker, ami legutóbbi feltétel alól kibújhat: nagyitok tikos sütireceptje, hiszen az csak különleges lehet

És tudjátok mi lenne az übernetovábbja mindennek? Ha a családot, kedvest, barátokat, kutyát/macskát/degut az elkészített ételekkel tényleg kicsábítanátok a szabad ég alá, és ezzel piknikforradalmat indítanánk. Nagyon nagy örömmel fogadnék akár olyan fotókat is, ami – ha lehetséges - kültérben, eredeti környezetben készültek. Aki szégyellős, az szorítkozzon a gyepen, kockás pléden, tudomisénhol fotózott tányérra, de a bátrabbak akár a kisujjukat (lábfej, fülcimpa, copf) is igazán belógathatnák a lencse elé.

Határidő: június 15. (vasárnap)
Ide várom a pályaműveket: gourmandula@gmail.com

Ja, az ilyenkor kötelező kör, amit el kell mondani: kopirájt, meg publikálás lehetőleg 15-én de tényleg, meg részvétel csak magánszemélyeknek, ill. akinek nincs blogja, ellenben van szuperjó ötlete és kedve közzétenni azt, de blogot azért emiatt nem indítana, hát küldje csak el nekem bátran, és én nagyon szívesen közzéteszem!

Sok szép, verőfényes-napsütéses hétvégét, kellemes piknikezést kívánok mindenkinek!

Üdv,
Gourmandula

30 megjegyzés:

Névtelen írta...

ez nagyon jó! :)
és nem könnyű :)

Moha és Sáfrány írta...

jaj de jo!
pont most beszeltem meg a fiukkal, hogy azert cserebe mehetek veluk az epitesz vitorlas versenyre, hogy viszek pinik kosarat. :) (mar keszitem is a kosarat a piros kockas teritovel es a hozza passzolo feher alapon piros vitorlasos szoknyaval) :D

Vera írta...

Nagyon jó kiírás!

Zsuzsa írta...

Belecsaptál a lecsóba, hétfőn piknikezni megyünk. :) Részben azért át kell terveznem a menüt, de sebaj, van itthon egy csomó piknikhez való cucc véletlenül. :)Már csak egy kosár kellene, amiről képet raktál fel...

Zsuzsa írta...

Márminthogy linkeltél.

Unknown írta...

nagyon nagyon tetszik az ötlet és a téma! főleg, hogy még sose dobtam össze pikniket, így akad most gondolkodnivaló ;) egy hónap alatt meg majdcsak összejön egy napfényes meleg laza délután a szabd ég alatt, úgyhogy a szabad ég alatti fényképnek sincs kibúvója így ;)

nana írta...

dejódejódejóóóóóó! :) büfke vagyok rád ezért a találó kiírásért!!

Gourmandula írta...

örülök, hogy teccik, és egyeseknél sikerült beletrafálnom! :))
reménykedem benne (kicsit önző módon), hogy a téma jellegéből fakadóan sokan több művet is beküldenek! :)

Névtelen írta...

szuper téma! úgyis olyan régen piknikeztünk:-)

Mamma írta...

Ez szuper és fantáziadús, Gourmandula, nagyon tetszik!:-)) Te sem tagadhatnád le magad!
(Ja, a szöveg meg különösen:-))

Névtelen írta...

Remek, remek! Nekem is van a gardrób felső polcán egy klassz piknik kosár. Igaz, én úgy kaptam! De most legalább lesz apropója, hogy elővegyem:-)))

Gourmandula írta...

jajj de örülök, féltem, mit fogtok szólni... :o)

Névtelen írta...

Nagyon tetszik az ötlet!!! Már van is 2-3 ötletem :D Piknikre fel!

Doctor Pepper írta...

hú, nagyon-nagyon jó ötlet, pedig nekem még piknikkosaram sincs, de három ötletem már van!! Ügyes vagy! Máskor is futkorássz sokat, ha ilyen jó ötleteid támadnak közben! És ha a végén egy kültéri GBT keretében ünnepelnénk?:)

Doctor Pepper írta...

Ja és Nick Hornby nálam is nagy favorit:):) Az Ördöggörcs meg marhajó!:)

Gourmandula írta...

jaaaaj, DP, ellövöd itt a finálé poént, már a legelején!!! :))
szal igen, én is gondoltam rá, adja magát, hogy szép lenne a VKF kört úgy zárni, hogy mindenki kicuccol a gyepre. csak még nem akartam mondani. :))) majd jól szanaszét csipegetjük magunkat, beveszünk egy ív bilagitot, és alles gut :D

Névtelen írta...

Az ötlet kiváló, nekem is egyből a közös piknik jutott eszembe :-) Bár a kiírt nap pont a legnagyobbik gyerkőcöm szülinapja, de szerencsére kamasz létére teljesen nyitott a különleges dolgokra és az anyja gasztromániájára :-)
N.

Doctor Pepper írta...

:) Jólvanna!:)

Zsu írta...

Húúú, állati csudajó! :D
Elkapott a hév meg minden, irány a szabad!
És akkor hirtelen koppanok a kövön... valamikor június 9 és 13 között államvizsgázom... 15én meg anyum szülinapja... Hogy fog nekem ez így össezjönni? Pedig aaaaanyira jó téma!
Szóval most gyorsan lehiggadok, és kitalálom mikorra férne be egy piknik...

Gourmandula írta...

Sima ügy Zsu: 14-én rákészülsz, 15-én pedig kiviszed a szabadba az egész famíliát, és esztek, ünnepeltek, fotóztok ezerrel! :)

Zsu írta...

Kösz Gourmandula. :)
Ebben sajna csak az a bökkenő, hogy anyum meg én 200 kmre lakunk egymástól, szóval a 14e el fog menni az utazással, mert autónk nincs. De szerencsére megtaláltam a megoldást: Zsuzsa mintájára pünkösd hétfői pikniket csapunk. :)

Gourmandula írta...

örülök, h sikerült kisakkoznod! :))
hétfőn ráadásul szuper idő lesz! jó készülődést és persze mesefinomságokat nektek!
g

Horasz írta...

Most ertem haza egy orult piknik porkolt partyrol...:) /pill kajara nem tudok gondolni, azonban az otlet tettszik.:)

erős ildikó írta...

Kedves Gourmandula!
Nagyon tetszik a kiírás és már vannak is már ötleteim, amit a pályázatodra beküldenék. Most viszont segítséget kérek. Épp csak elkezdtem összeállítani a saját főzöcskés blogom, s még sok dolgot nem tudok.
Hogyan jelenhetnek meg a bejegyzéseim (receptjeim) a gasztro.blog.hu-n?
Erre vonatkozóan még nem találtam a megoldást. Előre is köszönöm a segítséget!

Névtelen írta...

De jó téma!

Ha hiszed, ha nem nekem is ott figyel a piknik kosár a szekrény tetején. Igaz még csak múlt ősz óta és csak úgy kaptam, de tényleg itt az ideje használatba venni!

Gourmandula írta...

bakker, elveszett a megjegyzésem, szal mégeccer:

napsütötte: welcome on board! :) mineren és gasztro.blogon is van egy emilcím/blokk, ahol be lehet jelentkezni az új oldalakkal.

ági: igazán örülök, h hozzájárultam a piknikkosarad érdemesebb jövőjéhez. A 8 éves negatív rekord meg asszem nagyjából 2067ig az án nevemhez fog fűződni... :/

Névtelen írta...

na tessék, Te a vesémbe látsz? évekig epekedtem egy olyan igazi, Macilacis, fedeles piknikkosár után! aztán meglett, és évek óta tervezek egy romantikus, Szentiván éjji pikniket, de még sose jött össze :(
most azért lesz valami, csak kicsit előbb!!

Unknown írta...

Most kezdek felocsudni erre a VKF dologra, nem egészen értemmég az eseményeket, pl hogy most hol járunk...meg hogy én hogy vehetnék ebben részt, de lehet hogy egyszerűen csak valahogy belekeveredek a köztudatba? Mert pl most van május...és gourmandula te vagy aki kiírtad a témát? jó érzékelem?

Gourmandula írta...

chili: örülök, hogy újabb piknikkossarat sikerült jobb sorsra terelnem! :)

szilda: VKF eredetéről a mozgalmat elkezdő C&V lapján, itt tudsz meg mindent:
http://chiliesvanilia.blogspot.com/2007/01/vigyzz-ksz-fzz-magyar-gasztroblogok.html

Csak buzdítani tudlak, csatlakozz te is! :))

Unknown írta...

Na máris több ötletem van, mint ami befér a kosárba, hűtőtáskába, de redukálok, addig viszont beszámolok eddigi piknikszerű akcióinkat, de azt már nem itt hanem a blogomon fogom tenni, de lelkesítő atéma.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin