2007. november 3., szombat

Currys brokkoli – megint indiai

Ez a recept is azt bizonyítja, hogy soha nem lehet tudni, hol, ill. mily meglepő helyeken lel az ember értékes gyöngyszemre. Amióta rábukkantam az eredeti változatra a Shape májusi számában, nagy kedvenc. Hm. …nem is nagyon emlékszem bármi másra, amit ebből a magazinból valaha is megvalósítottam volna, shame on me...


4 személyre

1 nagyobb csokor brokkoli
1 pohár natúr joghurt
1 kocka tofu
2 apróbb fej hagyma apróra vágva
2 teáskanál frissen reszelt gyömbér
3-4 gerezd zúzott fokhagyma
kókuszzsír (eddig még soha nem csináltam kókuszolajjal, de jelentem, hogy wok mogyoró-olajjal, vajjal, vagy akár olívaolajjal is rendben van)
1-2 evőkanál chili (temperamentum függvényében)
2 evőkanál garam masala fűszerkeverék
1 dl kókusztej


Joghurtot elkeverem a az apróra vágott hagyma felével, a reszelt gyömbérrel, a zúzott fokhagymával és a sóval. Az így kapott pácban megforgatom a szétbontott brokkoli-rózsákat, és fél óráig pihentetjük. Zárójelben megjegyzem, hogy volt már rá példa, hogy marha éhes voltam, és nem volt türelmem kivárni a fél órát, és akkor is finom lett.

A választott típusú zsiradékon megpárolom a maradék hagymát, a hozzákeverem a chilit, a garam masalát, pár másodpercig pirítom (de nem égetem), majd nagyon hamar ráöntöm a kókusztejet is. Forraljuk össze, és ezennel a szósszal készen volnánk. Az eredeti recept szerint ezt most félre kéne tenni, és a legvégén önteni a külön sütött brokkolira. Én első alkalommal ezt félrenéztem, és mivel bevált, helyette azóta is így csinálom, hogy…

…szal ha a szósz megvan, a joghurtos brokkolit is hozzáadom, és a szószban pár perc alatt készre párolom. A tofukockákat kb. félúton adom hozzá, amikor a brokkoli már félkész (így pont egyszerre lesznek kész). Ugyanekkor sózom is, a tofuk miatt az nagyon elkél.

Ha több szószt szeretnénk, lehet több kókusztejjel csinálni, vagy trükközni egy kis tej-keményítő kombó hozzáadásával, stb…

Párolt natúr rizzsel a legjobb. Szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin