2007. szeptember 12., szerda

Brendnyúkicsen part III: Mézes aszúpuding

Egy egzotikus, de alapvetően borra épülő este remek lekerekítése.
Eredetileg borpudingnak hívják, de mint ahogy azt az elején kezdtem, ha lúd, hát legyen dagadó (vagy az a malac?), úgyhogy nem apróztam el, Tokaji aszúból készítettem (meg ne verjen senki, nagyon is elegáns módja az aszú prezentálásának!)

Hozzávalók
(Source: TV Paprika Magazin - kivételesen csak apróbb változtatásokat eszközöltem. )

1 üveg tokaji aszú (3 puttonyosnál azért nem kell tovább spirázni)
1,5 dl méz
fahéj
1 citrom reszelt héja
6 tojás
13 dkg nádcukor (mezei is jó lesz, de nekem olyan nincs is itthon)


Bort felforraljuk, mézzel édesítem, majd ízlés szerint fahéjjal, citromhéjjal fűszerezem. Félreteszem, hagyom hűlni.

Ezalatt a tojásokat habosra verem (éljen a botmixer).

Na ebben itt nem értek egyet a recepttel: aszongya 1,2 dl vízzel addig főzzük a cukrot, míg az be nem sűrűsödik, karamellizálódik (értsd: barnul és sziruposodik). Ez a 1,2 dl nagyon sok bele, én legközelebb már rebellis katonaként fele annyi vízzel csinálom, mert egyszerűen költői túlzás ennyire fellazítani a karamellt (mindegy, így is működött, az emlékeztető már nekem szól, ki-ki meg majd maga eldönti - mindenesetre mindig könnyebb tovább hígítani, mint visszafele.)

A cukorszirupot/karamellt a tálkákba öntöm úgy, hogy az edénykék falaira is jusson belőle, és hagyom, hogy picit megdermedjen a cukormáz.

A tojást a langyos borral elkeverem, majd a karamellel bélelt csinos kis tálkákba töltöm. A csapatot tepsibe ültetem, alájuk öntök annyi vizet, hogy az a tálkák falának feléig érjen, és végig remélem, hogy a fura állagú lötty 30 perc 180 fokos spaban eltöltött kényeztetés után meglehetősen átlényegülve, kirobbanó (puding)formában kápráztatja majd el az asztaltársaságot.
Mire a vacsora többi fogása elkészül, és az utolsó falatig felporszívóztuk, a puding kihűlt (persze hűtő nem árt neki). Tálkákra borítom, mentalevéllel díszítem, és tálalom.

Végig azon agonizáltam, hogy ez tuti nem fog sikerülni, de miután kihűltek, illemtudóan, zokszó nélkül csusszantak ki a házukból. Azaz trust me, semmi ok az aggodalomra, ki van ez jól találva.

7 megjegyzés:

Éva írta...

hány személyes adag kerekedett ki belőle?

Gourmandula írta...

6 pici tál + 1 jumbo (2 személyes) = 8 adag

Névtelen írta...

köszönöm szépen:) akkor nekem elég lesz hétvégére egy feles adag.

Gourmandula írta...

óóó, nem olyan biztos az...:)))
majd mesélj, milyen lett! ...megjegyzem nagyjából elronthatatlan, közben meg assz'ik ,valami nagyon spira mű...:))

Névtelen írta...

hát... sajnos nálunk nem aratott sikert:( alighanem nagyon sok hozzá a fél liter bor, mert minden forma aljában ott állt, cseppet sem gusztusos módon. az íze amúgy jó, de az állagával nagyon nem vagyok kibékülve:(

Gourmandula írta...

ez fura... talán az aszú tette, de nekem - mint azt a kép is mutatja - gyönyörűen összeállt és kicsusszant, és csak a karamellszirup volt az alján, pont jó mennyiségben... sajnálom, hogy nálad nem jött össze! :/

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin