2007. december 22., szombat

Last minute gasztroajándék: gyors bonbon

Elfeledkeztél valakiről? Nincs időd napokat készülődni? Last minute variációk finomságokra, amikkel mindenkit levehetsz a lábáról...

Valamiért mindig azt hittem, hogy a bonbonkészítés valami végtelenül bonyolult, csak erős haladóknak szóló kihívás. Az előző két fajta praliném valóban nem kifejezetten munkaigénytelen, bár a befektetett energiák kétségkívül megtérülnek.

Álljon azonban itt most két megdöbbentően egyszerűen elkészíthető változat, ráadásul az utolsó pillanatban is neki lehet állni, mert -pralinékészítő időegységben számítva - nagyon hamar megvannak. (2 óra hűtéssel, mindenestül).


Hógolyó - Lime-os kókuszos fehércsoki trüffel


The Chocolate Lovers Cookbook életem egyik első komolyabb szakácskönyve, az amerikai gimis főzőóra kedves tanárnőjétől kaptam búcsúajándékként. Innen a recept:

½ cup tejszín
250 g fehércsoki
1 ek frissen reszelt citrom/lime héj
1 lime leve (opcionális)
1,5 cup kókuszreszelék
Vanília esszencia (opcionális)

Kb. 30 db lesz belőle.

Csokit gőz felett felolvasztom, aztán hagyom, hogy langyosra hűljön. Tejszínt óvatosan , állandó kevergetés mellett felforralom. Én úgy éreztem, egy kis vaníliaesszencia nem árthat neki, és azzal ízesítettem.

Ha mindkét komponens langyosra hűlt, szépen fokozatosan összekeverem, kézi habverővel addig dolgozom, míg könnyed, sima krémet nem kapok (1-2 perc). Senki ne ijedjen meg, az első kanál tejszín és csoki találkozás mindig heves, összeugrós kémiai reakciót vált ki, de ahogy egyre több tejszín kerül a masszába, visszanyeri lágyságát.

Keverjük bele a citrom/lime héját, illetve fél cup kókuszreszeléket (maradék 1 cup a bevonathoz kell).

Kiskanállal mérjünk ki kupacokat egy sütőpapírral letakart tálcára, majd jól hűtsük le. Ha van terasz, erkély, az a legjobb. Kb. fél óra kell neki, hogy gyúrható állagúra dermedjen.

Ekkor kis golyókat formázunk a kupacokból, és megpenderítjük a kókuszreszelék ágyon.

Fogyasztásig érdemes hűtőben tárolni, de szobahőmérsékleten is tartja magát.

Variációk:
1. Pina Colada - azaz rumot a masszába!
2. Tehetünk mandulát a közepébe.

Zserbó bonbon


Puffin és Candy is megcsinálta már egyes változataikat, hála érte, de nekem muszáj ide lejegyzetelnem, mert csak itt találom majd meg két év múlva is. Márpedig ez annyira ütős, hogy még sokáig kelleni fog.

15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
2 ek narancslikőr vagy helyette konyak/rum
1 ek víz
2 ek porcukor (nekem ez most nem hiányzott belőle)
1 ek. baracklekvár
fél tk rumaroma/rum

A csokibevonathoz:
15 dkg csoki (nekem most Milka tejcsoki, de éttel is nekifutnék)

Kb. 30 db lesz belőle.

Sárgabarackot beáztatom a vizes rummal (hű de rosszul hangzik) fél-1 órára. Én merészebb voltam, ami a rumot illeti, de mindenki maga dönti el, iszik vagy vezet.

Közben a diót megdarálom, ha nem darált lenne. A gépem nem vitte minden részét porsimára, de nekem tetszik ez a kicsit rusztikusabb keverék, nem kedvelem nagyon a dejó féle porállagot.

A barackot, a lekvárt és a diót konyhagépaprítom, majd belekeverem a maradék ízfokozókat is. Picit kivittem a walk in hűtőmbe (terasz) hűlni, de neki lehet kezdeni azonnal is , csak én éppen a trüffelekkel voltam elfoglalva.

Gombócokat formálunk, és a gőz felett megolvasztott csokiba mártjuk.
Sütőpapírra ültetjük, majd ha mindegyik beburkolózott, hűtőben gyorsítjuk a dermedési folyamatot.

Ezután jó darabig szobahőmérsékleten is elvan.

Búcsúzul portréfotó a bonbonok Dart Véderéről.

2 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

csak most látom, hogy Te is kipróbáltad a zserbógolyókat. Úgy örülök, hogy sikerült és ízlett! Szerintem is nagyon klassz!! Boldog Új Évet!

Gourmandula írta...

készenlét volt... :)) én köszi.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin