2010. június 16., szerda

Mézes-pikáns csirke lime-os őszibarack salátával


Kezdem komolyan hinni, hogy a lime olyan, mint a vodka vagy a fehérbor: csak jót tehet az étellel.

Vagy az is lehet, hogy a szervezetem kóros lime-hiányban szenved, és most mindent lime-mal követel. Nem tudom, nem is fontos, a lényeg, hogy ami jó, az jó, ez pedig ultraszenzációsanjó.  
...és ha ezt még lehet fokozni, az úgy történhet , hogy az ember ebédszünetben sprintel haza, összedobja 30 perc alatt, és a teraszon chillezve költi el. Óigen. Az élet szép. :)

Hozzávalók 2 személyre:

húshoz:
2 db csirkemell (lehetőleg bőrével)
2 szelet bacon, felkockázva
kb 2 ek. méz
kb 2 ek. szezámmag
só, bors

salátához:
2 db érett őszibarack, meghámozva, cikkelyekre vágva („nekünk 4 db, mert mi szeretjük a barackot”)
1 nagyobb db lime leve + lereszelt héja
1db chilipaprika, kimagozva (kierezve), apróra vágva
Kb. 1ek méz (lehet, h picit több volt)
3 ek. olíva olaj
3-4 marék madárbegy saláta vagy salátamix
só, kevés frissen őrölt bors

Elkészítés:
  • A sütőt 180 fokra állítom.
  • Elkészítem a dresszinget (mert a hússütéshez is kelleni fog egy egészen kevés belőle): lime levét, lime lereszelt héját, mézet, olajat és a felaprított chilipaprikát összekeverem, enyhén sózom. Fontos: Ennél az öntetnél (mint sok másnál is) az a lényeg, hogy bátran kóstolgassa, alakítsa mindenki egyéni ízléséhez az arányokat, a megadott arány csak a kiindulópont, plusz lehet dupla adaggal is kezdeni, mert el fog fogyni.
  • Kevés olajat és a bacont serpenyőbe teszem, az olajat felforrósítom, közben gyorsan meghintem sóval/borssal a csirkemelleket, majd közepes láng felett bőrével lefelé piros ropogósra pirítom a húst (kb 5 perc). Megfordítom és további 2-3 percig pirítom a másik oldalát is (kérgesítem, hogy puha maradjon a hús sütés után).
  • A húst és kisült szafját bacon-östül sütőtálba ültetem. A saláta lime-os dresszingjéből csurgatok 1-1 kanállal mindkét szelet húsra, rákenem a mézet, meghintem sóval, őrölök rá kevés borsot, majd megszórom a szezámmaggal.
  • 10-12 perc alatt puhára sütöm.(Megjegyzés1: nem bőrös csirke esetén alapból szárazabb a csirkemell, így a 12 perc sütésből 7-8 percet letakarva süljön a hús, és utána pirítom rá felső grill/légkeverés funkcióval a mézet. Megjegyzés2 magamnak: olvastam valahol, hogy pirítás után fedő nélkül, 200 fokon kell 8 percig sütni, és az a tuti, majd úgy is kipróbálom.)
  • Míg sül a hús, a salátalevelet összekeverem a barackkal, meglocsolom a lime-os mézes dresszinggel, alaposan elkeverem.
  • Tálaláskor a salátát tálra halmozom, a húst pedig felszeletelve a tetejére helyezem.
Kísérőnek valami friss, üde kis fehérborocska remekül megy.

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Huu, te tenyleg beindultal!!! Remek, remek...
Kecs

Névtelen írta...

A LEGJOBB magyar gasztroblog újra él!!! Hurrá!!!
Anita

Gourmandula írta...

én szóltam! :)
(Anita, te meg biztos az anyukám vagy álnéven. :):)

Névtelen írta...

Jaj de vartam mar, hogy ujra irj!!! Vegre!!!

Névtelen írta...

És mi van a tetején???? Olyan mazsolaszerűnek tűnik... Vagy rosszul látok?

Juci

Gourmandula írta...

az a bacon! Jól megpirulva. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin